fredag den 31. januar 2014

ekskursion til rungende hulrum


ekskursion til rungende hulrum
eller
glatte ords elegante aflejringer
som slår smut med fortællinger


og rammer atmosfærens tempererethed

-

En lortebrun sal med lavthængende søljer har fuldmagt til at skrabe skallen hårdt, rette rynker, glatte pander
baner af rallende fluer hænger fra loftet og mødes i ukendte hjørner hvor stride gardiner brydes af skærende stråler i middelmådigt mørke
løjerligt fører jeg armen
udbasuneret er dommedag
overbefolket og forpagtet af forkerte håndtag
fordrejet af forsynet for daglige leverancer
jeg dukker behændigt, indbygget refleks udstår indirekte angreb
svale ord drukner i søde udsagn, udvidet af stikordets omkreds – et listigt greb
flagrer broget i ufuldendte bomuldsudsagn
Hold hunden fra toilettet!
Der er køtere i fadet igen 


-


Ret splinten i mine hofter eller mit øje, stram båndet om mit hår eller min hals, som et øg, som en ø, i et hav af årsager, indsnuset kun gennem venstre næsefløj, fanget i flaskehalsmanøvre, udbasunerer jeg heftigt gennem højre næsefløj 
sagte hviskes brudstykker af skambidte besværgelser 

mellem farver fordufter familiære bevægelser, forpjusket blæst om af svingærinder lukket inde i kloakrør  
men min forpote kradser hul i et sirligt system af fodnoter, udløser springladninger af indre bolværk klonk klonk kører kæden når alt lukker til – et hurtigt snit i mælken og den flyder surt igen

-

i daggryet er alt der var alt
fryd og løgn
iscenesat

fosforfakler oplyser lyksaligt
og juristen der løber over sprækker i isen, spænder hundehoveder
for endnu et ovalt panel

Advarsel!
pas på, hvor du træder på loven
når benene stikker og stammerne klemmer
prop skellet i postkassen og hæng i porten så du kun kan fanges

med frigjort grimasse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar